Bawaria cześć 4 – muzeum Audi i stare miasto Bamberg

W skrócie: trzeci z wielkiej czwórki motoryzacyjnych gigantów – Audi, oraz zwiedzamy dwa historyczne miasta: Ingolstadt i Bamberg.
Na początek pytanie: nad jaką rzeką leży Ingolstadt? Odpowiedź znajdziesz na końcu posta.
Po krótkim pobycie w Alpach musimy już kierować się na północ. Naszym kolejnym celem jest Ingolstadt. Bez problemu znajdujemy miejsce do relaksu nad jeziorem w pobliżu miasta, gdzie zasłużenie odpoczywamy po dniu pełnym zwiedzania. Na noc postanawiamy jednak przenieść się bliżej centrum, bliżej cywilizacji. Z pomocą przychodzi aplikacja Stellplatz Radar, która wskazuje nam parking tuż przy starym mieście. Parking jest ogromny, ale miejsca dla kamperów są już zajęte – stoi tam około 20 ekip. Ostatecznie jednak udaje nam się gdzieś zaparkować. Co ciekawe, doba pobytu w tym miejscu kosztuje jedynie 6 EUR ( za noc płacimy 3,40)
Ingolstadt zostało założone w 806 roku przez króla Karola Wielkiego. To tu powstał jeden z najstarszych uniwersytetów w Niemczech. Miasto zachwyca piękną starówką i zabytkami. Z przyjemnością spacerowaliśmy nocą jego malowniczymi uliczkami, czując ducha przeszłości.
Dziś Ingolstadt to miejsce, gdzie produkowane są samochody marki Audi, mojej ulubionej. Historia Audi zaczyna się w 1899 roku, czyli zaledwie 15 lat po powstaniu Mercedesa, kiedy to August Horch założył swoją pierwszą firmę motoryzacyjną A. Horch & Cie. Motorwagen Werke. W 1909 roku, po sporach z zarządem, Horch opuścił firmę i założył nową. Ponieważ nie mógł używać swojego nazwiska jako marki (było już zarejestrowane jako znak towarowy), przetłumaczył je na łacinę – „Horch” po niemiecku oznacza „słuchać”, a po łacinie to „Audi”. Tak narodziła się marka Audi.
A skąd pochodzą cztery pierścienie w logo Audi? W 1932 roku Audi połączyło się z trzema innymi firmami motoryzacyjnymi: Horch, DKW i Wanderer, tworząc Auto Union AG. Symbol czterech pierścieni pochodzi właśnie z tego okresu i reprezentuje połączenie tych czterech marek. Każda z nich miała swoją specjalizację – od luksusowych samochodów (Horch) po małe auta i motocykle (DKW).
Marka Audi zniknęła z rynku na kilka lat po wojnie, by w 1965 roku odrodzić się pod skrzydłami Volkswagena. W 1980 roku Audi wprowadziło na rynek Audi Quattro – pierwszy samochód z napędem na cztery koła, który stał się ikoną w świecie motoryzacji i rajdów. Technologia Quattro stała się znakiem rozpoznawczym marki, a Audi zdobyło reputację producenta nowoczesnych i zaawansowanych technologicznie samochodów. Później dołączył luksus, co uczyniło z Audi kolejną markę premium w regionie Bawarii.
Muzeum Audi jest najmniejsze spośród tych, które odwiedziliśmy. Zachwycają przedwojenne modele sportowe z silnikami V16 oraz zabytkowe motocykle, jednak nie ma tu takiego efektu „wow”, jakiego doświadczyliśmy w muzeach Porsche czy Mercedesa.
Bawaria to region, który zaskakuje nas na każdym kroku. Po zwiedzaniu Audi, za radą starego przyjaciela Łukasza, udajemy się do Bambergu.
Niewielu z nas słyszało o tym mieście, które w X wieku stało się częścią Świętego Cesarstwa Rzymskiego. Bamberg to jedno z najstarszych i najpiękniejszych miast w Bawarii, o bogatej i złożonej historii sięgającej tysiącleci. W tym krótkim tekście trudno wymienić wszystkie jego zabytki. Znajdziemy tu zamek, pałac, klasztor, katedrę oraz zabytkowe miasto wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Na szczególną uwagę zasługuje lokalne dymione piwo, wytwarzane w miejscowych browarach od stuleci. Trzeba by mieć ze dwa dni, aby odwiedzić wszystkie te miejsca. Miasto nazywane jest również „małą Wenecją” z powodu drewnianych domów z werandami wychodzącymi na rzekę, co nadaje temu miejscu wyjątkowy urok.
Wracając do Ingolstadt – miasto to leży nad Dunajem. Tak, nad tą samą rzeką, która przemierza Europę, by swoje ujście znaleźć w „Amazonii Europy” – w rumuńskiej Tulczy.
Parking w Bambergu GPS:
49,8948823, 10,8964480
Parking w Inglostadt GPS:
48,7615269, 11,4186181
Jezioro Szafirowe przy Inglostadt GPS:
48,7422351, 11,3349533
Facebook Comments
Chwileczkę.... wczytuję mapę
Podziel się z innymi tym wpisem:
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Najnowsze wpisy